söndag 6 november 2011

Utdrag 4 ur min nya ungdomsroman

Bara hon och morsan. En hel helg. Och Stefan skulle på konferens och kunde inte följa med. "Du kan ju försöka i alla fall, jag märker ju hur Stefan gör det", sa morsan från badrummet i hytten. "Men vafan morsan" sa Alice. Hon var bara så jävla trött på att morsan drog upp det här hela tiden så fort de var ensamma. "Jag vill att den här helgen ska vara som det var förut, att det bara ska vara vi två, vi pratar inte om det där nu". "Jag vet att det är svårt gumman, men jag vill bara att du försöker, lite i alla fall", sa morsan. Alice hörde på morsans röst att hon tyckte det var asjobbigt att Alice inte gillade Stefan men också hur hårt hon ansträngde sig för att allt skulle bli bättre. "Skynda dig nu, Alcazar börjar om femton minuter, vi måste hinna ner", sa Alice. Morsan var kvar lite till. "Men SKYNDA dig då morsan". "Jajaja, jag kommer", sa morsan och skyndade ut ur badrummet. Morsan hade ritat läppstift runt hela munnen och såg ut som en clown. "Du kanske inte hade behövt skynda dig SÅ mycket", sa Alice. De tittade allvarligt på varandra en sekund. Sedan bröt de båda samtidigt ut i ett asstort gapflabb och fick så ont i magen att de blev liggande bredvid varandra på mattan i flera minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar