onsdag 16 november 2011

På badet II

Når frustande slutet på simbassängen
Äldre kvinna tittar på mig
Leende
Jag ler tillbaka
"Vad snabbt du simmar", säger hon
"Jag simmade mitt långsammaste", svarar jag

Badet stannar
Vattnet skvalpar inte längre
Liksom i andakt
I rymden snurrar galaxer
Med svarta hål i mitten
Gapande av förvåning

På ett isridet skepp
Står bistra män av sjön
Med mössorna i händerna
Mållösa
Det största av havets odjur
Hukandes över dem
Skulle inte förlamat så

Egentligen vågar hon inte
Men något tidigare okänt inom henne
Har vaknat
"Och... hur... om du simmar ditt snabbaste?", viskar hon

7 kommentarer:

  1. Hej Johan! Jag tyckte att din förra blogg var lite konstig och inte så rolig. Men den här bloggen tycker jag är fantastisk och jätterolig. Varje inlägg är jättebra, och jag tycker att du ska fortsätta på samma spår.
    Hjärtinnerliga hälsningar
    kandidat Niclas Hell

    SvaraRadera
  2. Eller ok några grejer var roliga förut också, när du filosoferade om saker!!!!!

    SvaraRadera
  3. Var inte ledsen, jag gillade din förra blogg!

    SvaraRadera
  4. Fick höra av Hell att du ändrat det här inlägget och läste det och seriöst vad fan Johan nu är den inte ens bra och som det var förut tyckte jag det var sinnessjukt roligt jävla idiotjävel och var är inlägget om Bethåven?

    SvaraRadera
  5. Du kommenterade 13:38 din jävla idiot så håll käften.

    SvaraRadera
  6. "Du kommenterade 13:38 din jävla idiot så håll käften." hahahahahahaha

    SvaraRadera